De terugreis is ingezet. - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu De terugreis is ingezet. - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

De terugreis is ingezet.

Door: Johan Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

27 September 2009 | Italië, Rome

Lieve Familie en Vrienden,

Na het Westen (Bloemenriviera) het Zuiden (Rome) het Oosten (Riccione), zijn wij nu alweer in Noord Italië Peschiera aangekomen. Wij zijn al bijna 4 weken onderweg, en wij sluiten deze vakantie dan ook af aan het Gardameer. Dit is eigenlijk al jaren ons laatste logeeradres, en Peschiera voelt dus eigenlijk al een beetje als thuiskomen, al hebben wij hier nog heerlijk 14 dagen voor de boeg.

Op zaterdag 26 september om 10.00 uur verlieten wij Riccione, waar wij een fantastische week hebben gehad, met schitterend mooi weer. Oké, dit hield in dat er voor mij een hoop strandbezoek aan vast zat, maar door Puzzel 6 van BoJo vloog de tijd voorbij. Echte schoonheid komt in deze periode niet meer op het strand, dus was deze puzzel een welkome afwisseling en kon ik mij volledig concentreren zonder afgeleid te worden. Het strandseizoen sluit op 27 september, en het was voor de strandjongens opruimen geblazen. Nu konden Mama en Rik genieten van te bruin getinte boys, in te minuscule zwembroekjes. Waarvan ikzelf vind dat ze hun rol pepermunt wel op een heel vreemde plaats opbergen. Heel wat anders als onze Wilhelmina’s in een Ziploc Zakje. En zo kreeg ik meer tijd om mijn puzzel snel op te lossen, maar Rik ligt nog steeds 2 antwoorden voor.

De trip van Riccione naar Peschiera is een makkie, net geen 300 km, die wij via de Tolwegen A 14, A1 en de A 22 lekker rustig kunnen rijden. Jammer genoeg zonder bergen en mooie uitzichten, want wij rijden ook nog een stuk de PO-vlakte door. En precies om 14.00 uur arriveren wij dan op Camping Bella Italië. Het is een drukte van jewelste, zeker 10 bussen met schooljeugd uit Duitsland, vieren hier hun schoolreisje of kennismakingsweekend. Dat is nog eens wat, en dan te bedenken dat wij ons vroeger uit de naad reden naar Schoorl op de fiets, en net hersteld van een ongelofelijke zadelpijn, 3 dagen later ook weer terug moesten fietsen. Of nog een voor de herinnering, met de bus naar Huize Erica (Huizen) waar je van mens en dier verlaten in de bossen zat, met als enige uitje de speeltuin van Oud Valkenveen. Nee ! een dag of 4 naar Italie, zat er voor ons toen zeker niet in.

De organisatie van Bella had besloten, de gasten zover mogelijk te scheiden van de jeugd . Dit i.v.m. de mogelijke geluidsoverlast, van de boys en girls,die natuurlijk proberen geregeld van bungalow te wisselen. Hierdoor kwamen wij in een nieuw gedeelte, wat net is gebouwd en mooi dichtbij het centrum ligt, en ook nog airco heeft. Na de altijd leuke en vriendelijke verwelkoming bij de Receptie werd mij gevraagd, mijn medereizigers binnen te roepen, want wij moesten worden ge ringband. Vragend keek ik verbaasd in de rondte, een bandje om mijn pols. Ik was toch niet verkeerd gereden, en beland in een of ander 6 sterren All Inclusief Resort in Turkeye . Ik maakte nog wat grapjes als, hoe laat het Happy Hour is en krijg ik ook nog zo’n electronische enkelband om. Nou ze had zeker niet hetzelfde gevoel van humor als ik. Want er kon een schamper lachje af, wat dicht bij irritatie lag en ze dacht vast dit heb ik al 1000 keer gehoord dit seizoen. Nu daar stonden wij dan, een beetje verdwaasd met ons polsbandje om, tussen wel honderden uitgelaten schoolkinderen. Het vreemde was, zij waren nog niet voorzien zo’n bandje.
De kleur van het bandje heeft mij doen besluiten het niet onmiddellijk van mijn pols te knippen, want het is namelijk Oranje en dat geeft wel weer een beetje thuisgevoel. Na uitvoerig onderzoek, naar het percentage geringbanden gasten, zal ik bepalen hoelang ik het thuis gevoel nog wil laten voortbestaan, want zoals ik al eerder schreef wij hebben nog 14 dagen.
Groetjes van de eenzame maar door zon overgoten zondagochtend schrijver, sssssst mijn harem slaapt nog.

Groetjes van ons drietjes.

Lieve Ome Aize en Tante Joke. Wat leuk dat jullie zo enthousiast reageren op de site.Mam geniet er met volle teugen van. Het is al een hele stap om als Amsterdammer Ajax niet in mijn top 3 te hebben dus de telegraaf kan ik zeker niet missen.
De LC zoals wij friezen die noemen is hier helaas niet verkrijgbaar, dus het blijft nog even behelpen.
Groetjes.


  • 27 September 2009 - 21:35

    Bojo:

    wij weten natuurlijk hoe het voelt om "geboeid" te genieten van je vakantie. Wij hebben alleen nog nooit mogen genieten van zo'n mooie oranje kleur. Misschien kun je er zoals alle andere bandjes van deze wereld een betekenis aan geven. Wat dacht je van "Follow the diva's" !?!?!? Deze puzzel is trouwens net als je bandje wel 6 sterren. Knap als jullie hem helemaal oplossen. Kusjes BoJo

  • 28 September 2009 - 09:38

    Marijke:

    Goedemorgen,

    Lekker nog even aan het Gardameer. Het voelt altijd als thuis komen. De vakantie nog eens overdenken. Jullie hebben zoveel gezien. Oma kan nog even de markten mee pikken.Vast alles met sale (kan je niet laten liggen). Geniet van de laatste weekjes. Groetjes ook aan de dames.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

JORI

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 201101

Voorgaande reizen:

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

De Prinsjes (Jori en Anjo) gaan naar de Big Apple

06 Mei 2011 - 30 Mei 2011

JoMaRi gaat naar het zuiden van Europa!

21 Januari 2010 - 26 April 2010

Jori gaat overwinteren in Spanje

03 September 2009 - 12 Oktober 2009

JoMaRi gaat weer genieten in Italie!

Landen bezocht: