De Krant - Reisverslag uit Riccione, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu De Krant - Reisverslag uit Riccione, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

De Krant

Door: Johan Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

25 September 2009 | Italië, Riccione

Lieve Familie en Vrienden,

Hebben jullie dat nu ook, de behoefte om in je vakantie een krant (Telegraaf) te lezen. Nu ik wel. Als je in Nederland leeft, ben je natuurlijk nooit verstoken van het nieuws, via www.Telegraaf.nl of een hard copy hiervan. Vaak net als een ander sla ik stukken over, dit omdat de interesse ontbreekt of omdat het je humeur bederft. Wie wil nu elke keer lezen over bankiers die hun zakken met ons belastinggeld blijven vullen. En helemaal maar niet te spreken over zelfmoord aanslagen in Kabul, waar dit keer weer 6 onschuldige Italianen de dupe van werden. Volledig uitgemeten hebben wij dit natuurlijk hier op Rai-Uno, en op 10 andere Italiaanse TV zenders kunnen volgen. En dan praat ik nog niet eens over de twintig verschillende kranten hier, die ieder hun eigen verhaal brengen. Nu als ik op vakantie ben dan spel ik de krant, waarschijnlijk ook omdat ik er dik voor moet betalen, en uit zuinigheidsoogpunt wil ik dan ook wel weten wat ze allemaal te vertellen hebben.

In de week van Prinsjesdag moet je uitkijken dat je niet in de stress schiet, als je alle berichten weer leest. En ook van de sportuitslagen van afgelopen weekend werd ik als fan van AZ, Feyenoord en Heerenveen (In die volgorde) dan ook niet echt vrolijk.

Maar van de week las ik weer iets, en dat ging over een echt Hollands fenomeen “De Autovrije Zondag”, en ik heb daar mijn eigen gedachten over, en die wil ik jullie niet onthouden.

FEEST:
Gezellig mama dat wij naar Oma’s verjaardag gaan. Hartstikke gezellig, al is het natuurlijk jammer dat wij i.v.m. de autoloze zondag op de tram zijn aangewezen. Zeker nu wij deze grote doos moeten mee sjouwen. Maar ja, dat krijg je ervan als iemand zo graag een nieuwe Rollator als cadeau wil hebben, je kunt zo’n oude vrouw ook niet teleurstellen. Kijk eens mam ! Die vrouwen met die hoofddoekjes achter in dat busje, doen wel heel erg vrolijk. Het lijkt verdorie wel of zij de slappe lach kregen, toen zij ons zagen staan. Trouwens, waarom hoeven zij eigenlijk niet met de tram ! Dat zijn moslims lieverd, die vieren vandaag het Suikerfeest , dat altijd met veel familiebezoek gepaard gaat. Daarom mogen zij tijdens deze autoloze zondag, gratis van speciale beschikbare busjes gebruik maken, daar hebben zij recht op. En wij dan mama, wij vieren toch ook feest, mijn oma is ook 80 jaar geworden. Ja, maar dat is toch iets anders. Als je vanmorgen in de spiegel hebt gekeken, dan zag je een blond meisje met blauwe ogen staan. Verder ben je een dochter van autochtone ouders, dat zonder geloof is opgevoed, en wij hebben je geleerd om je zo goed mogelijk te gedragen, allemaal min puntjes. Ha , ha! die mama. Ik vrees dat ik bloedserieus ben schat. Wij zijn geen moslims, en wij hebben ook niet gedreigd met ongeregeldheden bij de wegafzettingen. Weliswaar vinden wij die autoloze zondag volslagen nutteloos, maar wij hebben ons er maar bij neergelegd, dat die word gehouden. De moslims deden dit niet, en kregen om die reden hun zin. Ik snap het niet hoor. Het is toch de bedoeling van de autovrije zondag, dat iedereen ervan bewust word gemaakt, dat auto rijden slecht is voor het milieu. Waarom geldt dit dan voor moslims nu ineens niet, die busjes vervuilen de lucht toch ook. Volgens mij is dit ongelijke behandeling op grond van godsdienst en discriminatie, dus dat mag niet mama. Dat is ……….. Stil nu maar kindje, het is niet anders, daar komt trouwens de tram aan. Help je even tillen en kijk uit met instappen he ! Want daar komt alweer zo’n busje aan.

Op dit soort momenten prijs ik mij gelukkig dat ik voor even in Italie zit. Dan maar 15 km rijden en 3,30 euro voor een Telegraaf betalen, want deze verhalen wil je toch voor geen goud missen ! O, ja deze week is de bloemkool in de aanbieding bij Lidl 0,45 euro cent, zo verdien je die krant alweer snel terug . Het is maar dat jullie het weten.


Groetjes Johan.en natuurlijk ook mijn haremdames.

Bedankt weer voor alle leuke reacties, het is wat moeizaam in Riccione om dit geregelt te lezen, en ook Skype is niet te doen hier !
Veel liefs van ons drietjes


  • 25 September 2009 - 12:20

    Peggy:

    Oh Johan toch, je gaat steeds beter schrijven.
    Wanneer komt je boek uit, want volgens mij heb je al een fanclub.

    Je kan beter geen Telegraaf meer kopen, al die ellende, je bent nu op vakantie, dus geniet en laat die narigheid voor wat het is.

    Kusjes

  • 26 September 2009 - 12:27

    Marijke:

    Echt Jo, als Pieter Hoogland stopt met zijn collum gaan we jou voordragen hoor. Meesterlijk dat stuk. Ook zo terecht. Knettergek word je ervan. Ja ja alles mag.
    De groetjes aan je harem dames en geniet nog lekker.
    Liefs van ons

  • 27 September 2009 - 06:19

    J & A:

    Johan, zeg nou maar eerlijk, je had je dag niet. Peggy heeft gelijk: de Telegraaf is een ellendige krant! Koop dan toch een degelijke krant, bijvoorbeeld de Leeuwarder Courant.
    En dan nog iets, mopperkont, de volgorde is: Heerenveen, Twente, een hele tijd niets en dan Feyenoord.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

JORI

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 201093

Voorgaande reizen:

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

De Prinsjes (Jori en Anjo) gaan naar de Big Apple

06 Mei 2011 - 30 Mei 2011

JoMaRi gaat naar het zuiden van Europa!

21 Januari 2010 - 26 April 2010

Jori gaat overwinteren in Spanje

03 September 2009 - 12 Oktober 2009

JoMaRi gaat weer genieten in Italie!

Landen bezocht: