Even een ijsje eten ! - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu Even een ijsje eten ! - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

Even een ijsje eten !

Door: Johan Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

06 Oktober 2009 | Italië, Rome

Lieve Familie en Vrienden,

Het is zaterdagmiddag, de zon staat nog hoog aan de hemel , de lucht strak blauw, temperatuur rond de 27 graden, dus alle ingrediënten zijn aanwezig. Een ding ontbreekt nog, en dat is namelijk een ijsje. En je kan nergens ter wereld een lekkerder ijsje kopen als in Sirmione. Nu doet het toeval zich voor dat Sirmione zo’n 6 km. van de Camping afligt, dus … wij op pad.
Voor degene die nog nooit in Sirmione is geweest, dit is een klein schiereilandje in het Gardameer, met een heel mooi historisch centrum, omringd door oude slotmuren. Direct nadat je de oude ophaalbrug passeert, slingeren de nauwe straatjes zich een weg omhoog. De straatjes vol met kleine souvenirs winkeltjes en vooral ijssalons doemen weer voor ons op. Door zoveel mogelijk de verkeerde kant op te kijken, lukt het ons er 2 te passeren. Echter op een bepaald moment zijn de ijssalons zowel links als rechts eigenlijk overal, en is dan ook onmogelijk ze nog verder te negeren, en zijn wij verloren. Het is niet zo erg dat je toegeeft aan deze behoefte, maar dan komt namelijk het moeilijkst, want zeker 50 smaken staan uitgestald. Er zijn zelfs samenstellingen waarvan ik het bestaan niet wist .En het is gek terwijl ik altijd stracciatella neem, wil ik toch altijd even de tijd nemen om alle smaken te bekijken. Maar daar zijn die verkoopstertjes nu net niet van gediend. Nu je kent ons Nederlanders he, het heeft even geduurd voor wij met onze Amarene, Yoghurt-Amarene en een Stracciatella de winkel uitlopen. 11 euro lichter, maar je hoeft dan ook verder een paar uur niets te eten. Nu ! het gevecht tegen het smeltende ijsje kan beginnen, het is zo hoog op de hoorn gestapeld, dat ik er echt aan denk volgende keer ook een bakje te nemen, net als Rik. Nu ook dit keer heb ik het gevecht gewonnen, al zat ik 2 tot 3 keer tegen hoofdpijn aan, omdat je veel te snel een hoeveelheid ijs binnen krijgt. Maar toch ! Ben je in Sirmione ! nooit het ijsje overslaan.
Na het gevecht met het ijs, wandelen wij door en komen via het Maria Callasplein en park, aan het einde van het eiland, waar je een prachtig uitzicht hebt over het Gardameer (Als het tenminste helder is) Vandaag was het redelijk, maar ik heb het mooier gezien. Nieuw voor mij waren de Zwavelbaden (van Fonte Termale Boiola) aan de oostkant van het eiland. En ik kon het niet nalaten mijn nog gehavende vierdaagse voeten een herstel behandeling te geven, heerlijk relaxt zittend in warm zwavel water, vloog de tijd. En waarschijnlijk heb ik er te lang in gezeten, want de volgende morgen was duidelijk zichtbaar tot hoever ik in het water heb gezeten. En het is nu net of ik continue mijn witte Badstof Nike sokken aan heb.
Onze wandeling eindigt op het terras aan de Westkant van het eiland, waar wij getuigen zijn van de ondergaande zon. Oke ! Het is geen Keywest, maar toch. Zo eindigt dan weer ons bezoek aan Sirmione, en ik geef dan ook het advies. BEN JE IN DE BUURT, NOOIT OVERSLAAN !

Groetjes van JoMaRi.

  • 06 Oktober 2009 - 18:45

    Marijke:

    ja, ik zie de winkels weer tegenover elkaar in dat nauwe straatje. De keuze is reuze. En ja,altijd in een bakje. Daar kan je niet tegenop likken.
    Nog even een berichtje uit de straat. Paula der huis zou afgelopen vrijdag al opgeleverd moeten worden want de nieuwe bewoners vroegen hierom. (scheelde weer huur) Al wie er komt "geen nieuwe buren" Afgelopen donderdag heb ik nog met ze staan praten en ze vonden het niet leuk dat ze jullie nu niet meer zouden zien. Ze heeft een briefje in je brievenbus gedaan zei ze.
    We wachten natuurlijk maar af.
    Jullie nog veel plezier en vast een fijne terugreis.


  • 06 Oktober 2009 - 18:50

    JORI Prins:

    Lieve Marijke
    Bedankt voor je lieve briefje, en informatie over Paula. Ben benieuwd hoort het zodra ik thuis ben.
    Veel liefs van Johan en Rik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

JORI

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 200966

Voorgaande reizen:

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

De Prinsjes (Jori en Anjo) gaan naar de Big Apple

06 Mei 2011 - 30 Mei 2011

JoMaRi gaat naar het zuiden van Europa!

21 Januari 2010 - 26 April 2010

Jori gaat overwinteren in Spanje

03 September 2009 - 12 Oktober 2009

JoMaRi gaat weer genieten in Italie!

Landen bezocht: