Veilige Thuisreis - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van JORI Prins - WaarBenJij.nu Veilige Thuisreis - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van JORI Prins - WaarBenJij.nu

Veilige Thuisreis

Door: Johan Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

22 Oktober 2009 | Nederland, Purmerend

Lieve Familie en Vrienden,

We zijn inmiddels alweer een goede week thuis, en het normale leven heeft alweer zijn beloop gekregen. Hoe anders was het vorige week zaterdag. We werden wakker met regen, maar ja, we hebben ruim 5 weken prachtig weer gehad, dus ons hoor je niet klagen. Het was alleen even lastig met inpakken en zo, helemaal met de dakkoffer die loopt met zo’n buitje al snel vol met water. Maar tegen half 10 werd het droog en een klein uurtje later kon de thuisreis beginnen. We drinken onze laatste Italiaanse koffie met op de achtergrond het schitterende Gardameer, en moeten dan toch helaas op pad. We hadden besloten als het weer mooi bleef niet de Brennerpass te rijden., maar via de Rhesiapass Italie te verlaten. Het blijft een mooie route om via de Rhesia pas en de Fernpass Oostenrijk binnen te komen. Ook deze keer hebben we weer volop genoten van de prachtige uitzichten nu in herfstkleuren.

Tegen 16:30 uur rijden we Lermoos binnen. Al jaren gebruiken we dit wintersport dorp om te overnachten. Zo ook nu. We werden weer hartelijk verwelkomt door de Fam. Lagg van Haus Panorama, en waren zo laat in het zomerseizoen hun enige gasten. Wij komen hier zeker al 15 jaar, en het voelt dan ook elke keer weer heerlijk vertrouwt, zelfs mama vond het leuk om hier weer te overnachten. Na een heerlijke Oostenrijkse Snitzel, en ons laatste klaverjassie van deze vakantie, kruipen we heerlijk onder de wol, want de buitentemperatuur kruipt al naar het vriespunt. Wat een verschil met Italie waar de nachten nog rond de 16 graden waren.

De volgende morgen worden we weer met een motterig regentje wakker, maar hoog in de bergen is de eerste sneeuw al gevallen, en dat ziet er weer prachtig uit. Opnieuw proberen we dit vast te leggen op foto, maar dit is natuurlijk nooit zo mooi als het menselijk oog kan waarnemen. Na het ontbijt en weer gedag zeggen, beginnen we aan de laatste 875 km van onze geweldige vakantie. Het regent regelmatig in Duitsland, en het lukt ons de vele files met behulp van de Navy te ontwijken. En rond 18:00 uur rijden we dan de Nederlandse grens over. En onder het genot van een ouderwetse Mac Donald burger, laten we deze vakantie nog even snel de revue passeren. We hebben weer ontzettend veel gezien met hoogtepunten als Rome, Bloemriviera en Monaco. De Bora heeft er weer een dikke 6000 km opzitten en verdiend een grootte schoonmaak en poetsbeurt, want hij heeft het weer fantastisch gedaan.

Om 21:00 uur leveren we Mama af op het Koggenland, na bijna 6 weken is ze weer in haar vertrouwde omgeving. We laten ons de eerste Senseo sinds weken weer goed smaken, maar dan is het toch echt tijd dat wij nu ook naar huis gaan. De vakantie zit er nu echt op. We hebben weer ontzettend genoten met zijn drieen, en vooral Mama is in haar tachtigste levensjaar weer vele ervaringen en indrukken rijker.

Ook de leuke en spontane reacties die wij weer via deze site en Skype mochten ontvangen over onze vakantie belevenissen, heeft deze vakantie voor ons weer onvergetelijk gemaakt. Daarom willen wij iedereen toch nog even bedanken, en misschien tot een volgende keer.

Groetjes en tot snel JoMaRi

• 23 Oktober 2009 - 17:04

Johan & Mirella:

Op naar de volgende vakantie! Wij lezen weer graag mee!