De Puzzel - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu De Puzzel - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

De Puzzel

Door: Johan Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

10 September 2009 | Italië, Andora

Lieve Familie en Vrienden,

Het is woensdag 9 September, en net als altijd ben ik al vroeg wakker. Dit is niets bijzonders, want dat ben ik thuis ook, maar hier is het geen straf. Terwijl mijn harem nog slaapt, ontgrendel ik zachtjes de twee buiten deuren, zodat de dames niet uit hun schoonheidsslaap worden gewekt. Hun op natuurlijke wijze laten ontwaken, geeft de beste resultaten voor de komende dag, en verhogen aanzienlijk mijn overlevingskansen.

Het is 6.45 uur en de Italiaanse ochtendzon knabbelt al aan de prachtige bergtoppen om mij heen, en de eerste zonnestralen zijn al op mijn blote bovenlichaam voelbaar. Ontbloot bovenlichaam ? Ja, er is hier op dit tijdstip echt niemand die mij ziet, of het moet onze lieve heer zijn. Maar ja, die heeft mij zo geschapen en de gelegenheid gegeven het na deze proporties te ontwikkelen. Bij de deurmat ligt echter geen telegraaf, en ik heb ook geen zin in een nieuw hoofdstuk uit de romantische boekhouder van Gerrit Zalm, waar ik mij deze vakantie doorheen worstel. Op tafel ligt een puzzelopdracht van Jose. Wie !! zullen nu vele zich afvragen, en denkend dat ik mijn harem heb uitgebreid. Wat gezien de gemiddelde leeftijd, gekund zou hebben. Maar nee, Jose is natuurlijk mijn schoonzusje, die ons, maar vooral Rik en mij, al voor de 3e keer in onze vakantie een hele tas met gekkigheid aan ons meegeeft. Deze leuke verrassingen variëren van puzzels, opdrachten, recepten, foto’s, cadeautjes en veel lekkers. Dit jaar heeft zij ook weer een puzzel gemaakt, die wij natuurlijk geprobeerd hebben op te lossen. Ik pakte wel de punten voor het klassement (Ja, het is dit jaar ook nog eens competitie met elkaar), door het dichts bij het goede antwoord te zitten, maar toch was het aantal fout (Tenminste volgens Jose).
Opnieuw besteed ik ruim een uur aan de opdracht, en voor de drieduizendhonderdzevenen zestigste keer, krijg ik hetzelfde aantal vierkanten. Ik heb vanochtend onder het genot van een kopje koffie, alles gedaan om het geheim te ontdekken. Puzzel gedraaid, tegen het zonlicht gehouden, van de achterkant bekeken met zonnebril, zonder zonnebril. Zelfs zonder bril, maar toen zag ik geen enkel vierkant meer, echter alleen een wazige vlek. Jullie zien, ik ben ten einde raad, en daarom roep ik jullie hulp in. Wij doen dit op discrete wijze via het Internet, zodat niemand het weet.
Bij deze story heb ik een foto geplaatst met daarop de afbeelding van de puzzel, en de opdracht luidt simpel, HOEVEEL VIERKANTEN ZIJN HIER AFGEBEELD. Om het makkelijker te maken, kregen wij nog mee dat er grote en kleine vierkanten zijn afgebeeld. Een wat overbodige toegift vond ik, maar oordeel zelf. Ik zou jullie allen willen vragen, de foto goed te bestuderen, en het antwoord op de site doorgeven van het door jullie getelde aantal . Voor mijn rust is het mij wel wat waard, dat iemand mij het goede antwoord kan geven. Daarom verloot ik een fles wijn rood/wit/ rose/of prosecco onder de goede inzendingen. Ik zelf kom tot 43 vierkanten, maar dit is volgens Jose dus niet het goede aantal. Wat volgens haar wel het goede aantal is, ga ik natuurlijk niet verklappen, maar ik zie jullie antwoorden wel met veel nieuwsgierigheid tegemoet. Jose en Bob zijn natuurlijk van deelname uitgesloten ! maar dat zullen zij zeker begrijpen.
O, ik hoor mijn harem inmiddels rommelen en stommelen, dus mijn plicht roept.
Groetjes Johan Radeloos !

  • 10 September 2009 - 20:14

    Broertje:

    Hoi broer en harum.
    Nou ik hoef niet te vertellen dat jullie genieten van elk uur maar dat je nog de kans krijgt om te puzzelen.
    Nou waar jij die 43 vandaan haalt weet ik niet maar ik zie er maar 32 zal wel niet goed zijn.Hoe is het eigenlijk met de accomedatie op de camping is het de moeite waard om deze eens een keer in te plannen nou blijf geneiten de eerste week kan al niet meer stuk gr anjo

  • 10 September 2009 - 21:00

    Bojo:

    de uitslag van deze opdracht verkregen door derde wordt bij deze ongeldig verklaard.

  • 10 September 2009 - 22:50

    Peggy:

    Ik zie er 37

  • 11 September 2009 - 05:02

    Idalien:

    Ik zie er 39.

    Weer een hele fijne dag toegewenst met nieuwe avonturen en verhalen!

  • 11 September 2009 - 07:27

    Joke:

    ik heb ook geteld en ik tel er 34. dat was toevallig dat de prins thuis was.groetjes joke

  • 11 September 2009 - 12:09

    Peggy:

    Ik zie er nu 40

  • 11 September 2009 - 17:59

    Marijke:

    We gaan voor de vino bianco met 39 vierkanten. Jeetje ik dacht dat jullie vakantie hadden. Genoten weer van je krabbel Jo maar wat zit je onder de plak. Als je er over wil praten weet je me te vinden. Nog veel plezier hoor met je dames.
    Dikke kus

  • 12 September 2009 - 14:19

    Johan & Mirella:

    41 !! Mag het ook een fles colla light zijn???!

  • 12 September 2009 - 17:44

    Michael:

    hey ome johan

    je hebt gelijk je moet even wat rust inbrengen tijdens je vakantie maar om nou te gaan puzzelen.
    Heb de vierkantjes even nagetekend en ik kom uit op 39
    fijne vakantie verder. groetjes Michael Wendy en Jordan

  • 13 September 2009 - 11:22

    Frans:

    Een beetje late reactie, druk, druk, druk. Ik kom op 41.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

JORI

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 201098

Voorgaande reizen:

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

De Prinsjes (Jori en Anjo) gaan naar de Big Apple

06 Mei 2011 - 30 Mei 2011

JoMaRi gaat naar het zuiden van Europa!

21 Januari 2010 - 26 April 2010

Jori gaat overwinteren in Spanje

03 September 2009 - 12 Oktober 2009

JoMaRi gaat weer genieten in Italie!

Landen bezocht: