Wereldse ontmoeting in Monaco ! - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu Wereldse ontmoeting in Monaco ! - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

Wereldse ontmoeting in Monaco !

Door: Rik Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

10 September 2009 | Italië, Andora

Lieve Familie en Vrienden,

Vanmorgen toch wel een beetje zenuwachtig in de auto, op weg naar Monaco. Want Johan en Rik hun paspoort was verlopen, en dat was foute boel om het Ministaatje binnen te komen, zagen wij op Internet. Toch de stoute schoenen aan, en op weg gegaan.
Al snel zagen wij Monaco beneden aan onze voeten liggen. Het was echt adembenemend mooi. Wat een uitzicht ! Johan gooide snel zijn auto aan de kant, om hier even samen van te kunnen genieten. Zo dit kunnen ze ons niet meer afnemen. Daarna op weg naar Monaco-Ville, om het paleis van Prins Albert te bezichtigen. En al afdalend rijden wij verder het schitterende ministaatje Monaco binnen, waar nog slechts 5000 inwoners echte Monegaske zijn, geboren in Monaco. Ja, ja, wij zijn helemaal uitgelaten dat wij dit toch gaan beleven, want er is geen Douanepost meer te bekennen. Onze Navi brengt ons vlak voor het Paleis, waar wij een grote parkeergarage inrijden, en via een lift en roltrappen komen wij in het Prachtige Prinses Grace Park, met vele mooie beelden, en keurig verzorgt.
Wij komen al snel uit bij het Paleis van Prins Albert, waar wij veel te vroeg aankomen i.v.m. wisseling van de wacht. Het valt ons al op hoe druk het is voor het paleis, en wij besluiten snel een goed plekje te zoeken om maar niets te hoeven missen. Wat schetst mijn verbazing, er gaat een grote deur open aan de zijkant van het paleis, en wij komen oog in oog te staan met Prins Albert. Ik gebaar snel naar mama die iets verder weg staat met haar camera, dat ze foto’s moet maken. Maar die heeft niets in de gaten, want zij staat op de Zwitserse Garde te wachten. Prins Albert loopt naar een verhoging, en inmiddels komt ook de garde in vol ornaat aanlopen, en met veel tam, tam speelt de fanfare. Je hebt ogen te kort, overal kwamen ze vandaan. Ik ruilde snel mijn filmcamera om, voor het fototoestel. Want ik vond het toch wel erg leuk om hem op de foto vast te leggen. Helaas had ik niet veel zicht meer op hem, en mama zag hem alleen van achteren. Hij onthulde een standbeeld (Buste) van zijn moeder Prinses Grace, die waarschijnlijk in het park een mooi plaatsje zal krijgen. Vele fotografen maken het plaatje van hun leven, en ook mijn camera maakte overuren. Dit maak je toch echt maar 1x in je leven mee ! spookte het door mijn hoofd. En mijn gebeden werden verhoord, ik heb hem op de foto schreeuwde ik enthousiast ! En zelfs de Fransen die mij niet verstonden, moesten lachen. Gelukkig heeft mama alle foto’s van de garde kunnen maken, zodat ook ik nog iets van de wisseling van de wacht kon terug zien. Wij waren alle 3 zo uitgelaten, dat wij eerst maar even lekker koffie zijn gaan drinken, in een van de leuke smalle steegjes, met de vele souvenirswinkeltjes.

Daarna weer de auto gepakt en naar La Condamine gereden. Dit is een grote zakenwijk, met haven en vele dure jachten. Onderweg rijden de Jaguar’s en Rolls Roy’s je aan alle kanten voorbij. Niet dat ik er echt veel verstand van heb, maar je kon al snel zien dat dit enorme dure auto’s waren. Want Herbie de (Volkswagen Kever) kom je hier echt niet tegen.
Al snel rijden wij Monte Carlo binnen. (Groot Amusementsdorp en Casino’s) aan de blauwe Meditairanee. Wij parkeren de auto in het winkelcentrum (Metropole) waar vele luxe winkels zitten, en prachtige kroonluchters je tegemoet schitteren. Via de roltrap staan wij al snel buiten voor het mooie Casino, wat er prachtig uitziet ! Dure Ferrari’s en Lamborchini’s worden voor de deur gereden, en Johan ziet een knal rode Ferrari staan met Nederlands kenteken, en is erg nieuwsgierig wie hier de eigenaar van is. Dus gaan mama en ik even op verkenning uit, om een kijkje te nemen in het Casino. Wij moeten alles inleveren, en laten alle spullen bij Johan achter. Maar de domper was groot toen wij 10,= euro entree moesten betalen, alleen om een kijkje te nemen, vonden wij wel veel te gek worden. Dus maar even plaspauze gehouden, en een kwartiertje later stonden wij weer buiten . Waar Johan ons vertelde dat hij de eigenaar van de Ferrari had gezien, en dat het een hele show was hier voor de deur. Sleutels worden afgegeven aan portiers, die de auto’s parkeren of weer ophalen. Johan genoot van dit prachtige schouwspel. Toen nog even door voor het mooie panorama uitzicht, maar daar is door de vele bomen niet veel meer te zien (Johan jr.)

Nog vol van onze ontmoeting met de Prins van Monaco, wat deze dag toch wel heel bijzonder heeft gemaakt, hebben wij ook alle 3 volop genoten van al het moois om ons heen. En rijden momenteel alweer door de Grimaldi Tunnel, om zo Monaco met zijn prachtige stad achter ons te laten.
Veel liefs vanuit Andora JoMaRi.

• 10 September 2009 - 18:42

Fam. Knots Nr. 9:

Lieve JoMaRi,

Wat heerlijk om jullie vakantieverhalen weer te lezen. Jullie ontmoeten nog eens iemand, zeg. Hier is het druk met verhuizingen. Wel groeit ons 'wagenpark'. Bernadette haar autootje komt morgen; dan tussen het verhuizen door 'lessen' van Idalien en over een tijdje 'gaan met die banaan'. Pa en Ma groeten jullie hartelijk, missen jullie wel al, maar zijn vooral druk met opruimen en inruimen.

Liefs van de familie Knots van nr. 9

• 10 September 2009 - 21:17

Bojo:

je voelt je volgens mij net een kind in een snoepwinkel. Wat een pracht en praal!!!
    Leuk te zien dat jullie je daar wel thuis voelen. Veel plezier en tot snel.

• 11 September 2009 - 06:02

De Bezemertjes:

Ziet er allemaal prachtig uit en wat heerlijk om weer van jullie verhalen te mogen genieten. Liefs van ons 4-tjes

• 11 September 2009 - 07:28

Peggy:

Wat geweldig Monaco, moeten wij ook maar eens naar toe. Mooi winkelcentrum, maar waarschijnlijk hebben jullie daar niet veel geld uitgegeven. Leuk dat jullie Prins Albert ontmoet hebben, wat een toeval. De foto's kunnen zo in de Prive.
    Nog heel veel plezier vandaag en tot het volgende reisverslag.

Liefs Peggy

• 12 September 2009 - 07:05

Tonnie En Gerrie:

hoi kanjers wat genieten wij weer van jullie het lijkt wel of we met jullie mee zijn echt top hoe alles er zo staat dat je er midden in zit ha ha geniet lekker en we denken aan jullie dikke kussssss