Het Strand - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu Het Strand - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

Het Strand

Door: Johan Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

08 September 2009 | Italië, Andora

Lieve Familie en Vrienden,

Nog een keer, voor de lezers die ons vorig jaar ook hebben gevolgd, behoefd het geen uitleg meer, dat ik geen groot liefhebber ben van het strand. Vorig jaar heb ik uitvoerig beschreven wat er zoal mis is met dit fenomeen, wat jaarlijks ook nog eens honderd duizenden Duitsers naar ons prachtige Nederland brengt. Hierdoor is het soms makkelijker in onze eigen badplaatsen iets in het Duits te bestellen, dan in het Nederlands.
Het is nu maandag 7 September, 2 dagen na aankomst Bloemenriviera, en het is mij dus zeggen en schrijven, 1 dag gelukt het strand te vermijden. Ik moest hiervoor zondag wel gedurende een aantal uren mijn nog angstig witte huid, bloot stellen aan de zon bij het zwembad. Toen Ma en Rik in de avond het resultaat bekeken van wel 5 uur in een onplezierige houding zitten, liggen en wat je al niet meer kan bedenken, werd meteen geopperd dat je aan het strand veel sneller bruin wordt. Vandaar vandaag, ik moest er aan geloven, gingen wij weer naar het strand. Bij aankomst, was ik zeer verheugd. De Gemeente Andora had waarschijnlijk mijn verhaal van vorig jaar gelezen. Dit ging over de nadelen van Zonnenbrand in combinatie met zand. Want hier was een keurige brede grasstrook aangelegd, ik begon daar dan ook blij verrast de stoelen neer te zetten. En keek verbaasd op, dat beide dames doorlopen naar het zandstrand. Want daar was meer wind zeiden ze, nu ik heb nog diverse malen de windsnelheid op het gras en het zand vergeleken, maar geen verschil kunnen ontdekken. Nu daar zat papa dus weer, met zijn ingevette lichaam op het strand. Waar ik mij verleden jaar nog kon vermaken met het kijken naar Italiaans schoon, al dan niet met ontkleed bovenlichaam, is het vandaag diep droevig. De gemiddelde leeftijd ligt ver boven die van mama, dus was ik wel erg blij dat iedereen zijn kleding (bovenstukje) aanhield. Veel vrolijkheid was er dus niet, voor mij liepen 3 diep bruin verbrandde Italiaanse tachtigers heen en weer door de branding te paraderen, waarschijnlijk denkend aan de tijden van vroeger toen menig vrouwelijk schoon voor hun viel. Ik besluit een paar heen en weertjes met hun mee te lopen, maar realiseerde mij al gauw dat ik hier qua leeftijd en kleur niet thuis hoor. Ik vlij mij weer neer in mijn stoel naast de enige 2 vrolijke mensen van het strand, en prijs mij gelukkig.
De tijd schiet al op want vandaag konden we maar twee uur naar het strand, heel ingewikkeld met parkeertijd en zo, en eerlijk gezegd voel ik mij niet geroepen hier iets aan te veranderen. 2 uur was mooi zat. Net voor vertrek, wordt ik opgeschrikt door gestommel naast en voor mij. Naast ons proberen twee 90 jarige zich op een minuscuul klein strandstoeltje neer te zetten, en op de foto is te zien dat ze echt plezier hebben. En inmiddels word voor mijn neus een marktkraampje neergezet, een aardige man ontvoud een wat smoezelig wit laken, en enkele minuten later, liggen er weer een boel hebbedingetjes. En zo kon het zo maar gebeuren dat de 1e stranddag eindigde in een marktdag. Hoe bedoel je met 2 vliegen in een klap.

Vandaag alweer naar Monaco geweest, daarover later meer !

Groetjes vanuit Andora van JoMaRi.


Pa en Ma. Welkom in Purmerend. Hopelijk missen jullie ons nog niet.
Zien jullie snel, en maak er een mooie tijd van samen met Idalien en Bernadette. Tot gauw !!!

  • 08 September 2009 - 19:48

    Bojo:

    Wat een leuk verhaal. Jammer dat dit niet vast gelegd is op foto. Of waren deze het aanzien niet waard!!!!!
    Tot snel. Het volgende hoofdstuk is weer iets om naar uit te kijken. Liefs BoJo.

  • 08 September 2009 - 19:55

    BoJo:

    was natuurlijk weer iets te voorbarig. Het verhaal was er al maar de foto's nog niet. En ze zijn zeker het bekijken waard. De witte glimlach van de dames spatten van het scherm en de gemiddelde leeftijd wordt zeker qua uitstraling flink naar beneden gehaald. Leuk dat jullie zo genieten, vooral Johan op het gras!? xxx bojo

  • 08 September 2009 - 20:23

    Hans Angevare:

    Beste Johan,
    Heel veel plezier in Italie. Waarom ben je overigens geen schrijver geworden? Overweeg het maar eens, de winter komt er straks aan.
    Ik zal je (jullie)verhalen volgen.
    Wens jullie een zonovergoten vakantie!
    Groetjes uit Hoorn van Hans Angevare (gebr. Walter)

  • 08 September 2009 - 20:41

    Marijke:

    Hilarisch weer dat stuk. Ik heb met je te doen Jo. Als baywatch zou je het echt niet slecht doen. Moet je alleen nog zo'n oranje zwembroek scoren. Jongelui veel plezier en we kijken uit naar het volgende verhaal. Groetjes

  • 09 September 2009 - 07:46

    Peggy:

    Leuke jurkjes, koopje?
    Nou ik zie het al weer veel zonnen en shoppen, heerlijk.

    Jullie hebben er al een behoorlijke reis opzitten, en dit is pas het begin, geniet lekker en wij genieten mee.

    Liefs, Frans en Peggy

  • 09 September 2009 - 17:43

    Johan & Mirella:

    Niets in te brengen lezen wij al! 2 tegen 1, nou dan wet je het wel! Het zal ons niets verbazen als er wordt gevraagd de auto van de parkeerplaats te rijden en vervolgens er weer op te rijden om zo maar weer 2 uur extra STRAND ( met extra veel zand)voor zich te winnen!!

    Groetjes Johan & Mirella

  • 09 September 2009 - 18:59

    Cora:

    Hoe zijn de pizzas?Hopelijk is het eten ook lekker.Strand maakt hongerig. Veel plezier nog alle drie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

JORI

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 201099

Voorgaande reizen:

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

De Prinsjes (Jori en Anjo) gaan naar de Big Apple

06 Mei 2011 - 30 Mei 2011

JoMaRi gaat naar het zuiden van Europa!

21 Januari 2010 - 26 April 2010

Jori gaat overwinteren in Spanje

03 September 2009 - 12 Oktober 2009

JoMaRi gaat weer genieten in Italie!

Landen bezocht: