TOERISTISCHE ROUTE. - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu TOERISTISCHE ROUTE. - Reisverslag uit Andora, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

TOERISTISCHE ROUTE.

Door: Rik Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

06 September 2009 | Italië, Andora

Lieve Familie en Vrienden,

Eindelijk Internet !

woensdag 1e dag. Wat een heerlijke dag ! Het is een dag dat alles mag ! Zo gingen Johan en ik vanmorgen heerlijk zingent de deur uit ! En wie kwam er in het donker tevoorschijn, onze buurman Piet, in zijn ochtendjas kwam hij ons gezellig even uit te zwaaien. Grote klasse Piet !
Toen door naar mama die er al helemaal klaar voor was, en onze vakantie kan nu lekker 1 dagje eerder dan gepland beginnen.
Na een hele leuke reis zijn wij i.p.v. Freiburg, doorgereden naar de gezellige Titisee (Duitsland). Al snel een zimmer frei kunnen vinden. Mama heerlijke kamer beneden met balkon, en wij op 1 hoog zonder balkon (Verschil moet er wezen he !) Meteen het gezellige dorpje ingelopen, waar de winkeltjes nog open waren, en nog vele vakantiegangers lopen. Leuke souvenirswinkeltjes bezocht, en natuurlijk alweer onze 1e euro’s uitgegeven. Vooral toen wij een weinachtwinkel in liepen, waar ook Johan ogen tekort had. En daarna heerlijk genoten van onze 1e Snitzel , en mama frische Forel uit de Titisee, die haar zalig smaakte. Omdat wij vandaag 10 uur gereden hebben, gingen wij op tijd naar bed, om morgen weer fris en vrolijk door te rijden naar Nauders (Oostenrijk)

Donderdag 2e dag. Na een heerlijk ontbijt, vanmorgen om 9.00 uur om weer een leuke route te rijden langs de Bodensee. In Meersburg zijn wij even gezellig uit de auto gegaan. Leuk dorpje, en prachtig uitzicht over de Bodensee, die er ook zonder zonnetje schitterend uit zag. Onze volgende stop was in Lech, ik wilde nu toch wel eens zien waar onze koningin met haar familie ieder jaar logeert, maar dit duurde even langer dan gedacht. Wij moesten stijgen naar 1800 meter, en belandde volledig in een hele dichte mist. Wij zagen geen hand voor ogen, maar onze chauffeur reed behendig via vele bochten keurig het plaatsje Lech binnen. Al snel stonden mama en ik te poseren voor Gasthof/Hotel Post, wat er erg gezellig uit zag. En er moest natuurlijk even wat gedronken worden. De bediening liep hier in klederdracht, wat toch wel leuk was om te zien, en de prijzen vielen ons enorm mee ! Toen weer snel door, want de dag vliegt voorbij. I.p.v. Nauders, zijn wij in Pfunds gestopt, waar wij weer heerlijk een 3 persoonskamer kamer hadden met balkon. Toppie !

Vrijdag 3e dag. Vanmorgen besloot Johan, niet naar Samnaun te gaan, want het regende pijpenstelen. Na het ontbijt, vertrokken wij weer richting Zwitserland, om door te reizen naar Italie. Wat ons in Zwitserland meteen opviel, waren de huizen zonder bloembakken, het prachtige natuurschoon, wat inderdaad toch weer anders is dan in Oostenrijk (Marijke). Wat een prachtige route naar Sankt Morritz. Gelukkig geen sneeuw meer te bekennen, dus meteen maar een koffiestop hier genomen. Zetten auto op de parkeerplaats 1e uur gratis, en komen tot de conclusie dat je met Francs moet betalen, en laten wij die nou niet bij ons hebben. Het was ook behoorlijk koud 10.5 graden, en mama was blij dat wij besloten door te rijden naar Italie. Waar wij 45 minuten later, na een hele mooie afdaling door de bergen, heerlijk zaten te genieten van een bak koffie, met een lekker broodje.
Prachtig gereden langs het Comomeer, met vele mooie uitzichten. Bij Milaan weer even de benen strekken, en het kwik is opgelopen naar 34 graden. Wij zijn wel erg blij dat wij zijn doorgereden naar Italie. Wij hebben wel erg vaak in het donker gereden, want wij hebben wat tunnels gezien vandaag. Ontwijken wij de Gothardtunnel, maar die hebben wij inmiddels wel 2x gereden ha, ha !!! Zitten in een hotelletje met zeezicht, en Johan heeft weer een driepersoons kamer kunnen regelen. Aan het begin van de Bloemenriviera (Varezza).

Zaterdag 4e dag
Wij hebben niet echt goed geslapen, was enorm rumoerig vannacht op straat. Veel autoverkeer en brommers. Ja, we weten weer dat wij in Italie zijn ! Altijd volop reuring en gezelligheid. Wat ons wel opvalt is dat het nog steeds lekker waait aan de Bloemenriviera. En dat het ’s nachts lekker afkoelt, zodat je geen airco nodig hebt. Na een ontbijtje alla Amerika, (Anjo) maar wel met lekkere koffie, kunnen wij er weer tegen, en gaan weer verder op pad naar Ancona, langs de strandweg die wij gisteren al begonnen zijn. Wat een leuke stadjes en prachtige uitzichten kom je tegen onderweg, en dan die mooie blauwe zee. Meriteranee zo blauw, zo blauw ! galmden wij in de auto. Nu begrijpen wij de opwinding in deze song van Toon Hermans, want de zee is hier echt hemelsblauw.
Om 14.00 uur rijden wij dan ons Park Villagio Colombo binnen. Het ligt helemaal bovenop een berg en Johan heeft weer zijn stuurmanskracht moeten gebruiken, om boven te komen. Hij loopt gauw naar de receptie, want wij mogen pas om 16.00 uur in onze bungalow. Hij komt ons breed grijnzend tegemoet, en laat ons de sleutel zien. Snel de auto gepakt, want wij zijn alle 3 erg nieuwsgierig, waar wij onze 1e week zullen verblijven. Nou ik kan jullie zeggen, dat wij een prima plekje hebben, en ons meteen thuis voelde. Wij zijn inmiddels ook al heerlijk gaan zwemmen, en lekker onderuit gegaan bij het mooie zwembad, op mooie ligbedden. Dus helemaal Toppie !
Heel veel lieve groetjes vanuit de Bloemenriviera van JoMaRi.

• 06 September 2009 - 17:06

Ruud En Corrie:

we zijn blij dat jullie het leuk hebben we hopen dat jullie lekker weer houden geniet er lekker van voor ons nog 1 weekje dan gaan we ook lekker weg de groetjes ruud en corrie

• 06 September 2009 - 19:20

BoJo:

Eindelijk nu kunnen jose en ik rustig slapen. we zijn blij te weten dat alles goed gaat. Geniet maar lekker.
    leuke foto's weer.
    XXX van ons

• 06 September 2009 - 20:11

Cora:

lieverds fijn dat jullie goed aangekomen zijn.Was weer een leuk verslag.Heb ik ook het gevoel van een beetje vakantie,lieve groetjes voor jullie 3

• 06 September 2009 - 20:31

Marijke:

Jongens wat hebben jullie in die paar dagen een boel gezien. Heerlijk dat de sneeuw weg was in Sankt Moritz. En ja, het kan er erg koud zijn in de zomer. Gelukkig mankeert er niks aan Johans stuurmanskunst en zijn jullie goed aangekomen bij de bloemenriviera. Heel veel goed weer en voor oma veel plezier in Ventimiglia (grootste markt) Dikke kus van ons drieën

• 07 September 2009 - 14:13

J&A:

We hadden jullie nog even willen uitzwaaien, maar vergeten...
    Nou ja, jullie zijn er ook zonder ons wel gekomen. Dit lijkt een hele mooie reis te worden, maar wel vermoeiend, Det! Laat je door die vierdaagse knul niet opjutten, zussie!

Groetjes, pas op met die Italianen en kom gezond weer thuis. We gaan jullie volgen

• 07 September 2009 - 16:46

Johan & Mirella:

Al heel wat gezien en gedaan de 1ste paar dagen! Geniet ervan!

Groetjes

• 08 September 2009 - 12:32

Anjo:

heerlijk die temperatuur daar, geniet er maar van groetjes anjo

• 14 September 2009 - 18:38

Roemer:

Hi prinsen,
    Wat schrijven jullie toch altijd leuk , daar wordt ik nou helemaal jaloers op.
    Al die leuke en mooie dingen die jullie meemaken.
    Groeten uit Amerika
    Joke,peter en de rest