Weer een heerlijke week. - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu Weer een heerlijke week. - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

Weer een heerlijke week.

Door: Rik Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

02 Oktober 2009 | Italië, Rome

Lieve Familie en Vrienden,

Wat blijft Italie toch een heerlijk vakantieland. Iedere morgen zodra je opstaat, word je verwelkomt door de mooie blauwe lucht en de zonnestralen die je meteen weer een warm en vrolijk gevoel geven.

Maandagmorgen liepen wij alweer op de plaatselijke markt, waar mama en ik alweer vele koopies ontdekten. De marktlui zijn bijzonder vriendelijk, en wij hebben het idee dat ze graag iets willen verlopen aan je. Alle maten en kleuren worden overal vandaan getrokken, om toch maar iets aan je te slijten. Johan heeft weer de grootste lol met de Italianen, bij de groente en visstal en kwebbelt met veel gebarentaal toch heel wat af. Daardoor ontdekt hij steeds weer iets nieuws, zodat mama en ik iedere keer weer een heerlijke maaltijd voorgeschoteld krijgen. Gisteren nam hij weer fruit mee wat wij niet kenden. Combinatie van sinaasappel en mandarijn (Nee, geen Minola). Maar hij smaakte zo zuur, alsof wij een citroen aten. Deze vrucht laten wij wel voor de Italianen liggen. En ook een vrucht uit Sicilie, wat op een cactus lijkt. Alleen na het pellen zaten mijn handen vol met kleine cactussplintertjes. Nu begrijpen Johan en ik pas waarom die vrouw een doek om de vrucht had, bij het schoonmaken. (Hoe bedoel je Blond !)

Het is alweer donderdag, en vandaag staat een gezellige rit langs het Gardameer op het Programma. De 1e stop was in Riva, waar Johan zijn auto parkeerde dicht bij het Centrum. Er zat veel vocht in de lucht, waardoor je weinig zicht op de bergen had aan het meer. Maar het plaatsje zelf is erg gezellig met vele smalle steegjes, en leuke winkeltjes. Alles is behoorlijk vlak te lopen, dus tippelen wij al snel een eindje weg. Mama en ik ontdekken een winkel met Venetie maskers en Murano glaswerk. In Venetie vorig jaar niets gekocht, en nu alle 2 een vrolijk gekleurd vaasje mee als herinnering. Gelukkig liep Johan nog in de buurt, want wij beide hadden ‘s morgens te weinig zakgeld meegenomen, om dit te kunnen betalen. Nog even gezellig gepicknickt in het park, en toen op zoek naar de Waterval van Cascata di Varone in Tenno.

En ja, daar stonden wij dan bij de ingang met een gigantische hoge trap voor onze neus. Johan is eerst maar even gaan vragen of dit voor Mama wel te belopen is, want alles gaat hier met trappen omhoog. Wij besluiten toch de gok te wagen, en mama loopt als een speer, alsof ze denkt, nou zal ik hem zien ook. En wij werden zeker niet teleurgesteld, een oorverdovend lawaai van kletterend water, wat met een rotvaart naar beneden komt, is weer geweldig mooi om te zien. Het is jammer genoeg niet op foto vast te leggen, al hebben mama en ik wel ons best hiervoor gedaan. Berekoud en nat was het binnen in de grot, gelukkig ontdooide we weer snel buiten, waar het nog 25 graden is. Eerst maar wat drinken dat hebben wij wel verdient, en trots kijk ik naar mama (bijna 80 jaar !) die deze krachtsinspanning heel goed heeft doorstaan.

Weer terug in de auto met gezellige meezingers uit de speakers, vervolgen wij onze weg. Via vele haarspeldbochten komen wij aan bij Lago di Tenno. Oogverblindend mooi blauw meer wat aan onze voeten ligt. Echt beeldschoon om te zien. Hier kun je ook weer via vele trappen (Anjo) naar beneden lopen, om een prachtige wandeling langs het meer te maken. Wij besluiten boven van het uitzicht te genieten, want mama heeft alweer genoeg gymnastiek gedaan voor vandaag.

Wij hebben weer genoten van een prachtige dag, en zijn blij dat onze chauffeur Johan met zoveel plezier ons heeft rondgereden naar vele mooie plekjes.

Veel liefs vanuit het Gardameer van JoMaRi.

Corry en Ruud. Heerlijk dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, en weer veilig thuis zijn. Fijn dat jullie op de valreep de kinderen nog net hebben gezien, voordat ze vannacht op vakantie gaan. Gelukkig is het nog gelukt met die twee.
Groetjes aan de familie en Oma van ons drietjes
Veel liefs van Johan, Rik en Oma

Ton nog van harte met je verjaardag. Nemen snel een borrel samen, en praten even lekker bij.
Liefs van ons drietjes.

Monique en Andrew, Geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben gehad in Rome. En heerlijk dat het weer nog steeds goed is geweest.
Praten na de vakantie even gezellig bij met jullie.
Veel liefs van ons ook aan de kids.

Piet en Sylvia. Bedankt voor jullie enige brief, zijn blij dat alles lekker gaat.

Idalien en Bernadette, nog maar 1 weekje en dan gaan jullie ook heerlijk op vakantie. Hebben jullie al gepakt ! Groetjes ook aan Pa en Ma van ons drietjes.

• 03 Oktober 2009 - 17:16

Peggy:

Wat is het toch prachtig aan het Gardameer, en makkelijk zo"n privechauffeur. Heerlijk om te zien dat jullie zoveel plezier hebben het straalt de foto's af, jullie zien er geweldig uit.
    Vooral zo doorgaan.

Geniet nog van het mooie weer, want hier is het geen 25 graden, maar al behoorlijk herfstachtig aan het worden.

Heel veel liefs en dikke kus,
    Peggy

• 03 Oktober 2009 - 18:58

Bojo:

wat eng zeg die glazen tafel met al die glazen spullen erop. Maar goed dat u niet even moest niesen!!!!! Jullie zien er nog steeds fantastisch uit. Het is jullie aan te zien dat jullie van ieder moment genieten en volgens mij nog geen kilo zijn aangekomen. Nog een dikke week dus pluk de dag en misschien nog even een contactje via de skype. Dikke knuffels van BoJo