De Mug - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu De Mug - Reisverslag uit Rome, Italië van JORI Prins - WaarBenJij.nu

De Mug

Door: Johan Prins

Blijf op de hoogte en volg JORI

14 September 2009 | Italië, Rome

Lieve lezers ik wil het even met jullie hebben over de mug. Het vaak je vakantie verpestende fenomeen wat zich ophoud in warme gebieden. Afgelopen zondag heb ik er een op bezoek gehad. Vandaar dat ik er nu al 4 dagen uit zie als de Elefant Man. En net nu mijn hoofd voor het eerst weer in de spiegel past, is er weer een langs geweest. Het gevolg is dat het net lijkt of ik nog niet helemaal hersteld ben van de Nijmeegse Vierdaagse, en dat ik nodig toe ben aan nieuwe kruisbanden in mijn knie.

Zo als een goed Nederlander betaamt, zijn wij ook dit jaar vertrokken met al de benodigde bescherm middelen, zoals Bayer Anti Mosquitos, Autan (Spray en Stick) Kruidvat Deet, enenals de concurerende merken Trekpleister en Etos Deet.
Dan komt er ook nog bij dat ik moeite heb mij ’s avonds met dit spul in te smeren. Heb je net lekker gedoucht, en gelukkig weer al dat zand kwijt uit al je naden. Moet je je weer insmeren met een goedje waardoor je gaat ruiken als een Citronella Kaars. Daarbij plak je ook nog aan alle kanten, en is het net of je de zonnebrandolie nog niet
kwijt bent.

Veel handiger zou het zijn, als wij volgend jaar al deze rotzooi gewoon eens thuis zouden laten, en een muggenmepper mee zouden nemen. Dit voorkomt allerlei ongelukken, omdat wij nu genoodzaakt zijn moordpogingen te ondernemen met onderbroeken (al dan niet uitgetrokken), handdoeken, story’s en oude kranten, met alle gevolgen van dien. Zo had het niet veel gescheeld of wij hadden onze borg op de Bungalow kwijt geweest aan de schade, van stuk geslagen lampen, serviesgoed en wat al niet meer.

Nee, 1 ding weet ik zeker met die Deet-Producten, de Mosquitos (Mug) deed het, maar dan wel met mij. Ook slaap ik de afgelopen 5 dagen al met zo’n super strakke felgekleurde boxershort aan. Want het zal mij toch op mijn leeftijd niet meer gebeuren, dat je ’s morgens wakker wordt, onder de lakens voelt, en denkt dat je weer 18 bent. En even later tot de ontdekking komt, dat er weer een Mosquitos (Mug) op Date is geweest.

Groetjes van Jo (Mosquitos).

  • 14 September 2009 - 20:17

    De Bezemertjes:

    Volgende keer moet je een citroenplant en een klamboe meenemen volgens Andrew. Kan je ook gewoon je zwarte onderbroek weer aan!!!!!!
    Veel plezier in Rome. We zijn benieuwd hoe jullie het vinden. Kus terug van de kids XXXX ( van ons allemaal eentje)

  • 15 September 2009 - 09:50

    Rene Wouters:

    Nou, geniet maar lekker van de zon en gewoon terug zoemen en steken.

    Enne, de puzzel, ik denk 49 vierkantjes.

    Groetjes en XXXXX
    Jo en René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

JORI

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 201094

Voorgaande reizen:

17 Mei 2012 - 10 Juni 2012

De Prinsjes (Jori en Anjo) gaan naar de Big Apple

06 Mei 2011 - 30 Mei 2011

JoMaRi gaat naar het zuiden van Europa!

21 Januari 2010 - 26 April 2010

Jori gaat overwinteren in Spanje

03 September 2009 - 12 Oktober 2009

JoMaRi gaat weer genieten in Italie!

Landen bezocht: